dinsdag 21 augustus 2012

VERSLAG TENTOONSTELLING ROERMOND

Het waren weer leuke dagen en ze vlogen om, er gaat veel vrije tijd in zitten maar het was het dubbel en dwars waard. Ik zal proberen een kleine impressie te geven, door alle drukte heb ik niet veel foto's kunnen maken tijdens de openingstijden.


Ik had de Oilily tas meegenomen die ik over had en deze dame ging er helemaal gelukkig mee weg, ze was er helemaal weg van. Dus weer een gelukkig mens.


De gang doorlopend kwam je eerst bij Gino Vranken terecht, hier laat ik al mijn borduurwerken inlijsten. Hij had geweldige passe-partouts bij zich en die vonden gretig aftrek bij de borduursters.


Hier kunnen jullie zien hoe het met de borduurtjes uitkomt, ik ga zeker een 16 vaks passe-partout kopen in mijn kleur. Bij Gino heb ik de verlichting gekocht voor in de kamer op de schilderijen, het moet nog gemonteerd worden. Als het klaar is horen jullie er meer over.


Daarna kwam de stand van Broderie au fill du temps waar Nienke achter de stoffen stond, wie haar blog weleens bezoekt ziet wel eens voeten met gebreide sokken waar de borduurman aan vast zit.


Ik heb de primeur dit is de borduurman samen met zijn vrouwtje, Eric stond of zat ook achter de lapjes. Nienke en ik hebben dezelfde vervelende ziekte met de mooie naam Meniere en als die meneer op bezoek komt dan ben je even niet aanwezig, dus wij hadden wel wat bij te kletsen.


Hier zien jullie van links naar rechts Sabine en Paula en Claudine ze hebben het goed samen en er is goed verkocht. Een vervelend incident was wel dat de ruit van de bus van de franse dames in was geslagen en dan moet er geregeld worden en dat is in Nederland niet altijd gemakkelijk, al helemaal niet vrijdags om 17.00 uur. Gelukkig is het toch geregeld.


Hier zien jullie Fabienne Bassang met haar boeken en lapjes.

 

Ik had op verschillende blogs veel gelezen over juf Elma, hier is ze een glimlachende goedgemutste leuke vrouw, die me vertelde dat ze wel streng was als ze les gaf. Ik zou zo bij haar op cursus willen als het niet zover weg was.


Hier de werkstukjes waas ze mee bezig was.


Hier een foto van Jeanny zoals jullie zien heeft ze erg goede zin, we hebben dan ook hele leuke dagen gehad met elkaar. We kwamen elkaar te pas en te onpas tegen.


Dit is een stukje uit een pronkrol van Nelly een cursiste van Jeanny


Voor deze geld het zelfde.

Dit zijn de Winders keeper en Sampler Post van Erica Uten op een wit ajour kleedje Jeanny.


Dit is Fie van Dijk met Lierse Kant, ik mocht een foto maken als het niet pijn deed. Ook een zeer goedlachse dame met veel gevoel voor humor.


Hier gaan haar handjes heen en weer.


Hier komt het mooi uit op de rode ondergrond.


Een gedeelte van de Douwe Egberts lappen met het origineel uit de reclame, het liet zich moeilijk fotograferen met de rode achtergrond.


Het is niet echt goed te zien, maar toch maar geplaatst.


Hier is Berthi die ik de laatste dag tegenkwam, je ziet zoveel mensen dan weet je niet wie wie is. Maar hier is ze dus.


Als laatste hier mijn zoon Mathijs die het vak van zijn vader heeft geleerd.


Het was erg warm, toch heeft hij het vuur opgestookt en is gaan smeden in de tuin van het klooster. Niet veel gemaakt maar voor het warme weer wel.
Ik zal ongetwijfeld mensen vergeten zijn in het verslag dat is niet met opzet gebeurd, de foto's heb ik buiten openingstijden van de winkel gemaakt. Ik heb hele leuke dagen gehad en veel complimenten gekregen over mijn werk wat aanwezig was, het contact met sommige klanten was heel erg leuk. Zoals de 3 Duitse dames die 3 keer terugkwamen en steeds maar kochten, geweldig was dat. Heb al een mailtje van hun gehad dat ze zo tevreden waren over de aankopen en de goede raad die ze hadden gekregen, daar doen we het voor.

Ga nu zo naar het ziekenhuis met mijn hand en eens kijken wat de Pil ervan zegt. Ik wens jullie fijne dagen toe, misschien morgen wat foto's van mijn aankopen die ik heb gedaan.

Groetjes Joze

26 opmerkingen:

Karin West zei

Het was inderdaad een geweldige tentoonstelling, Joze, ik heb ervan genoten en kan bijna niet wachten tot de volgende. Groetjes!!

Elza zei

Joze bedankt voor je geweldige verslag, ziet er heel mooi uit.
Ik moet de volgende keer maar een nachtje ergens slapen zodat ik ook langs kan komen.
Hoop dat het goed is gegaan bij de pil.
Groetjes Elza.

Anoniem zei

Wat mooi allemaal en bedankt voor je veslag en foto's. Iedere keer hoop ik ook te gaan maar het lukt maar syteeds niet je verhal is dan een fijn extraatje
Tini

De borduurvrouw zei

Wat heb je een mooi fotoverslag gemaakt José. Je geeft een prima beeld van hoe het was!
Erg leuk om jou en Marion beter te leren kennen. Liefs en groeten, Nienke alias de borduurvrouw.

Monique zei

Hallo Joze
Wat een geweldige foto reportage echt mooi.
Oook ik heb genoten van het weekend. Ik ben zeker weer wat ervaringen rijker.
Ik hoop je gauw weer te zien.

Groetjes en Liefs Monique

Marion zei

Mooi verslag Joze en weer heel anders als de mijne of die van Nienke. Op deze manier krijgen de bloglezers een totaal beeld en dat is wel prettig.

Lieve groetjes van Marion

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

prachtige foto's en mooi verslag, Joze.. écht genieten!
veel beterschap met je hand!
groetjes, Petra

Cath zei

Hallo zus,
je hebt er een heel werk van gemaakt om ons te kunnen vertellen hoe het was..
Ik vond het zo jammer dat ik die reis zondag niet kon maken... maar het was echt niet te doen... Dan denk je een leuk weekend te hebben en veel te gaan zien,..niks nada...

De lapjes hangen er mooi bij..zal kopie maken voor mevr. Els..
Zo te zien hebben de mannen zich ook vermaakt met het smeden..

Spreek je snel..
groeten van je nep-zus..
xxx

Cath zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
sylvia zei

hallo Joze, hier zat ik al op te wachten...het verslag!! Helaas.... ja, je bent niet zo ijdel, maar ik mis jouw koppie, jouw werk, jouw winkeltje!!! Weet je misschien of dat ergens anders op een blog te vinden is??
Ik hoop dat de PIL wat voor je hand kan doen, want die dingen zijn onmisbaar!!
groetjes, Syl

Anne zei

De tentoonstelling was echt geweldig. Was mijn eerste bezoek, maar zeker niet het laatste. De Franse borduurboeken en -bladen kon ik echt niet laten liggen, heb er dus diverse meengenomen. Wordt weer een fijne borduurherfst en winter. Overigens de chatelaines vond ik in het "echt" nog veel mooier als op de foto's, die vangen de details toch niet helemaal.
Groetjes, Anne

Anoniem zei

Bedankt voor het mooie verslag en de foto's, ik was er en heb ontzettend genoten...begin nu reeds af te tellen naar 2015 :-))))
Dan ben jij er toch ook weer met je mooie borduurwerken , he ...
Grtjs, Binta

miriam zei

Heb genoten van je cverslag helaas was het voor ons te ver weg had graag willen snuffelen.

Groetjes miriam

paula zei

Bonjour Joze,
Wat een leuk en gezellig verhaal heb je ervan gemaakt. Het was ook zo die drie dagen. Ik heb het gevoel dat Nederland weer een beetje dichterbij is gekomen. Liefs!

Lenie zei

Bedankt voor je leuke verslag Joze.
Wat een prachtige werkstukken waren daar te zien zeg. Kan begrijpen dat je het heel goed naar je zin gehad heb drie dagen lang. En nu op naar oktober in Ahoy zeker? Hoop jullie daar nu te ontmoeten en kennis te maken met jou en Marion .
Groetjes Lenie

Jeanny zei

Joze het is een mooi en geweldig verslag wat je hebt gemaakt. Het waren dan ook super gezellige dagen met een gouden randje.
Lieve groetjes.

Elma zei

Weer geniet ik steeds opnieuw van alle leuke verslagen en foto's.
Het was ook weer super gezellig en ook nog veel dank aan Sabine en Cees die dit allemaal mogelijk hebben gemaakt.

Dora zei

Leuk verslag Joze.
Had het graag met eigen ogen gezien.
Groeten, Dora

Noor zei

Een mooi verslag van dit fijne weekend. Ik ben vrijdag geweest en heb mijn ogen uitgekeken bij al die prachtige lappen.

Vlijtige Handjes zei

Wat hebben jullie mooie en inspirerende dagen gehad. Dank je voor het verslag en de leuke foto's.

liefdevoortextiel zei

Hoi Joze, leuk je weer gezien te hebben,we hebben weer genoten!!!!!!!

Karin West zei

Hoi Joze,
het was druk in de winkel toen we er waren. Je hebt ons je theekistje laten zien, mijn moeder wilde graag weten wat voor vulling je had gebruikt, we waren er op zaterdag.
We gaan ook naar Ahoy (maar dan zal het ook wel heel druk zijn...)
Groetjes!!

Ineke Original zei

Schitterend! Ik heb net een paar kleedjes gekocht met Lierse kant. Ze zijn al oud, maar zòòòòò mooi!

Oude lappen zei

Bedankt voor het geweldige verslag zo heb ik toch een beetje het gevoel daar geweest te zijn.
Liefs Liliane
ps ik heb de tas ook en ben er super blij mee

josé zei

Heerlik verslag van een paar super dagen geweldig.

Hopelijk gaan ze hier mee door. Over een aantal jaren weer.

Cath zei

Hoi hoi
heb een berichtje verwijderd...het stond er 2x dus kon wel weg..
groeten en knuffels

Nieuwe kamer

Nieuwe kamer
Is die mooi of is die niet mooi, dit is het dus geworden. Dit is mijn nieuwe kamertje en ik ben er erg blij mee, als de kleinkinderen er zijn mogen zij er ook spelen er staat een poppenhuis en tv met dvd speler voor hun, sinds kort ook een wii, met voor mij een Fit programma en voor de kleinkinderen een spelletjes programma.
Powered By Blogger