maandag 26 maart 2012

BORDUURRUILDAG



Zo eindelijk tijd om een stukje te schrijven over de borduurruildag van afgelopen zaterdag, die voor mij al begon op donderdag de 22ste maart. We hebben Marion 's middags van de trein gehaald in Enschede en zijn gelijk boodschappen gaan doen, thuisgekomen lekker een broodje gegeten en de tuin in. Het was mooi weer lekker warm, ideaal weer om te handwerken. Onze oudste kleindochter kwam even langs voor een sponsorloop, zag ons handwerken ging weer weg en kwam terug met een breiwerkje. Daar moest ik wel een foto van maken.


Na een nachtje slapen kwamen Joke en Rina vrijdagmorgen om 11.30 uur onze hulptroepen versterken, lekker aan de koffie en bijkletsen en er werd ook nog snel geborduurd tussendoor. De vorige borduurruildag had Rina met Huub een onderonsje over een kerstboom van ijzer die ze graag wilde hebben, toen Joke en Cor hier waren heeft Cor Huub uitgelegd hoe die boom moest worden en hebben ze hem in elkaar geflanst. Tijdens een gesprekje op Skype met Joke kwamen we op het idee om er even wat paasspulletjes in te hangen.


Zo zag hij eruit en Rina was er erg blij mee, volgens mij heeft ze hem zo in de kamer gehangen. In de middag zijn we boodschappen gaan doen in Duitsland en bij de plaatselijke groenteboer, waar Rina de man liet schrikken door te zeggen dat ze de champignons wel even onder de kraan zou afspoelen. De hilariteit was groot, volgens mij gaat Rina nooit meer champignons onder de kraan houden. Het ergste is dat ik het kratje nog terug moet brengen, hij zal me er nog wel weer op aanspreken hahahaha.


Hier zijn we tegen de avond mee begonnen om 2 pannen soep te maken de welbekende padosoep  en de oma soep,  natuurlijk hebben we er eerst zelf goed geproefd of het wel smaakte. Na een goede nachtrust en een ontbijtje waren we klaar voor de ontvangst en de eerste meisjes waren er rond
 10.15 uur, het was geweldig weer dus we konden de tuin in.



Annalies en Elza zijn samen al lekker aan het kijken, het is jammer dat ik niet in de gaten heb gehad dat ik of iemand anders een vlekje op de lens van de camera had gemaakt vandaar zijn er veel foto's met een wazige plek, erg jammer maar het is niet anders.


Ine - Annalies - Elza alleen de kruin te zien en Marion alles aan het bekijken en kletsen natuurlijk


Sabine - Annalies en Joke in diep gesprek.


Rond 11.00 uur toen iedereen aanwezig was kreeg iedereen een cupcake van Dora een onzettend leuk en lief gebaar, Dora heeft gelijk een kleine workshop gegeven hoe je ze kunt maken. Heel duidelijk op papier gezet en ze had een voorbeeldje bij zich om te laten zien hoe het in zijn werk ging.


Ik had deze cupcake uitgekozen en zo staat alles op papier, het is een leuk speldenkussen. Dora bedankt het was leuk om te zien.


Sabine had voor iedereen ook leuke cadeautjes een borduurpakketje Secret Perfume met nog een extra strengetje garen en een leuk zakje een strengetje garen. Sabine bedankt erg leuk.


Joze en Elske.


Riet - Rina en Sabine


Joke en Joze


En dan is er een soepje



De groepsfoto bij deze is het wel heel erg jammer dat er een vlek op de lens zit, van links naar rechts
Marion - Sabine - Ine - Elza - Joze - Dora - Petra - Liesbeth - Ria - Annalies - Elske - Riet - Erica - Joke  en natuurlijk zus Rina. We hebben ook dit jaar de wens van 3 meisjes gerespecteerd die niet omet een foto op het blog wilden staan.Liesbeth is na de groepsfoto naar huis gegaan.


Hier zien jullie op de achtergrond Huub en Cees

Wij zijn met ons allen richting Duitsland gegaan naar een fabriekshal waar ze stoffen, vulling, band  enz. verkopen. Er werd hier en daar ingekocht en we waren rond 3 uur weer thuis. Glaasjes gevuld met sapjes en drankjes en iets lekkers te knabbelen erbij. Rond 5 uur waren de meesten weg Rina en Joke hebben nog helpen alles op te ruimen.


Ik ben deze dag ontzettend verwend met allerlei leuke cadeautjes waarvoor ik iedereen nog wil bedanken, ik had alles appart op de foto willen zetten maar dan komt er geen eind aan. Het was een hele leuke dag en volgend jaar vieren we lustrum, hopelijk ook met mooi weer. Ik wil alle meisjes die er waren bedanken voor de komst, de dag werd gezellig door jullie aanwezigheid.

De meisjes die af hebben moeten zeggen wegens ziekte o.i.d. die wens ik allemaal van harte beterschap, ik hoop dat iedereen snel weer opknapt.

Groetjes Joze

13 opmerkingen:

Elza zei

Hallo Joze bedankt voor het geweldige verslag.
Vind het wel lekker hoor een beetje wazig op de foto (zie je mijn rood hoofd niet) het was een heerlijke dag.
Groetjes ELza.

Dora zei

Mooi verslag Joze. Het was een dag met een gouden randje.
Heel heel hartelijk dank voor de gastvrijheid.
Ik ga nu flink sparen voor volgend jaar :-) (Als de ballotage-commisie me tenminste toelaat)

Groeten, Dora

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

mooi verslagje en leuke fotootjes van een heerlijke dag, Joze..
nogmaals superbedankt voor alles!
groetjes, Petra

Oude lappen zei

Dit was alvast een dag om niet vlug te vergeten. Ik heb genoten van het verslagje en de foto's.Liefs Liliane

Cath zei

Goedemmiddag Zus,
ja, dat was weer een leuk weekend.. Weer de leuke dames ontmoet.. Veel mooie dingen gezien..(zelf niets meegenomen alleen het Gameboard van Drawn Thread waar de jongens op schaken).
En ja, heb een schilderij van de muur gehaald en de eierboom (Pasen) opgehangen..Had je goed gezien dat ik dat zou doen.. A.s. zondag is het Palmpasen dus volgens mij mag het..
Sabine en Dora, en andere dames, nogmaals hartelijk dank voor de leuke cadeautjes.. (heb 2 patroontjes meegenomen, weet niet meer van wie) De dag had weer een schitterend randje.. op naar de volgende.
gr en tot volgende ontmoeting, Cath

Ann zei

Joze het ziet er allemaal super uit. Met zulk prachtig weer en goed gezelschap kan het alleen maar leuk geweest zijn! :-)
Groetjes,
Ann

P.S.: Cadeautjes zijn altijd leuk om te ontvangen (maar ook om te geven :-)!

Jeanny zei

Zo te zien heb ik echt heel wat gemist, maar ja het kon gewoon niet anders.
Je hebt wel een heel leuk verslag ervan gemaakt!
Lieve groetjes.

Marion zei

Fijn om je verslag te lezen zo beleef ik de dag weer. Mooie foto's en een vlekje meer of minder maakt niet zoveel uit.
Joze en Huub nogmaals bedankt voor de fijne dagen en jullie gastvrijheid.
Meisjes, ik vond het weer leuk om jullie allemaal weer te zien.
Weer een dag met een sterretje!!!!

Lieve groetjes van Marion

Anoniem zei

Wat een leuk verslag Joze!
Zo kunnen we een beetje mee genieten.
En fijn dat het zo'n gezellige dag was!
groetjes,Lieny

Hetti zei

Wat heb je samen met de dames en heren heerlijke dagen gehad Joze!

Heel erg leuk om te lezen en te zien hoe jullie genoten hebben van een fantastisch georganiseerde dag.
Momenteel zitten we midden in het huizen gedoe dus het was heeeeel jammer om deze dag te missen!
Liefs en groetjes,

Riet zei

Leuk om de foto's te zien Joze, ik heb net zelf pas een verslagje op mijn blog gezet. Het is zo leuk om na te genieten, ik heb de spullen nog steeds op tafel liggen.
Ga nu nog even buiten zitten borduren met mijn nieuwe naalden!
Lieve groetjes Riet.

Maggie zei

hey Joze
zo net even de blog over de borduurruildag met veel plezier gelezen. al is het op de foto toch fijn wat bekende gezichten te zien maar ook pijn dat ik er niet bij kon zijn dit jaar. Nu maar hopen dat ik volgend jaar mag komen. Met mijn ziekte gaat het nog niet goed maar ik heb vertrouwen in de toekomst. groetjes aan de meiden die zijn geweest, ik heb jullie gemist en ook de warmte en gastvrijheid van Joze.

Maggie zei

hey Joze
zo net even de blog over de borduurruildag met veel plezier gelezen. al is het op de foto toch fijn wat bekende gezichten te zien maar ook pijn dat ik er niet bij kon zijn dit jaar. Nu maar hopen dat ik volgend jaar mag komen. Met mijn ziekte gaat het nog niet goed maar ik heb vertrouwen in de toekomst. groetjes aan de meiden die zijn geweest, ik heb jullie gemist en ook de warmte en gastvrijheid van Joze.

Nieuwe kamer

Nieuwe kamer
Is die mooi of is die niet mooi, dit is het dus geworden. Dit is mijn nieuwe kamertje en ik ben er erg blij mee, als de kleinkinderen er zijn mogen zij er ook spelen er staat een poppenhuis en tv met dvd speler voor hun, sinds kort ook een wii, met voor mij een Fit programma en voor de kleinkinderen een spelletjes programma.
Powered By Blogger