woensdag 29 september 2010

ZELF AFGHAN STOF GEMAAKT


 Katharina een van de meisjes van mijn borduurclub wilde graag een afghan maken en begon met de stof van de NHA met het bijpassende patroon, na ongeveer een blok af te hebben kwam ze tot de conclusie dat het niet ging. Ze kreeg er hoofdpijn van en het maakte haar onrustig, ze kon niet over 1 draadje borduren. Ze vond het heel erg wilde hem ontzettend graag maken, maar het ging niet. Erica een ander meisje van de club heeft hem toen overgenomen. Katharina was er zeker van dat het kwam door over 1 draadje borduren, ik heb toen met haar overlegd dat ik op zoek zou gaan naar stof met dezelfde samenstlling dan de NHA stof maar dan fijner. Deze stof kwam ik tegen bij Naald en Draad en die heb voor haar meegenomen. Het is ontzettend veel werk om er draden door te trekken, heel veel telwerk, maar hij is dan ook super mooi geworden.

Ze gaat er de Hummingbird afghan van Stoney Creek op maken en ik heb het eerste begin gisteren gezien.Het patroon van de Hummingbird afghan staat in een jaargang van Stoney Creek en die had ik voor Katharina op marktplaats gekocht, een koopje.  De draden die er zijn doorgetrokken zijn van een goede kwaliteit breigaren, als je zeker weet waar de draden moeten komen dan moet je eerst een draad uit de stof trekken. Echt heel veel werk, daar is ze zeker 1 maand mee bezig geweest. Katharina mijn complimenten, het is super geworden je hebt eer van je werk.


4 opmerkingen:

Elza zei

Hoi ik ben er ook weer, toeval wil dat ik ook een daglichtlamp gekocht heb en er al veel gebruik van gemaakt heb de afgelopen dagen.
Je bent er dus weer, In Utrecht ben ik er niet, lekker oppassen op de kleindochters, hoop je weer te spreken in Zwolle.
Groetjes Elza.

Anoniem zei

Hallo Joze,wat is de stof mooi geworden!!!Geweldig!!
Welke stof heb je gekocht,en met welk garen hem je hem door geregen?
groetjes,Lieny

Joze zei

Lieny de stof en garen zijn bij naald en draad gekocht, ik weet niet of ze de stof nog hebben. Hij komt qua samenstelling en grote overeen met de NHA.

Het is een breigaren dat weet ik nog wel, er ging 1 bolletje aan.

Liefs Joze

Josee zei

hallo Joze

via via kwam ik hier even neuzen
en heb met veel plezier even rond gekeken
en wat een mooie stof heb je gemaakt
ik borduur zelg ook heel veel
www.welcometomyworld.punt.nl
groetjes van Josee

Nieuwe kamer

Nieuwe kamer
Is die mooi of is die niet mooi, dit is het dus geworden. Dit is mijn nieuwe kamertje en ik ben er erg blij mee, als de kleinkinderen er zijn mogen zij er ook spelen er staat een poppenhuis en tv met dvd speler voor hun, sinds kort ook een wii, met voor mij een Fit programma en voor de kleinkinderen een spelletjes programma.
Powered By Blogger