zondag 28 maart 2010

BORDUURRUILDAG 27 MAART 2010






















Hallo Allemaal,

De kamer is weer aan de kant, de vaat in de kast en wat heb ik een ontzettend leuke dag gehad. Het was weer ontzettend gezellig, Ine was rond kwart voor 10 bij mij. We hebben eerst een kopje koffie gedronen en hebben daarna de kamer ontvangst klaar gemaakt.

Ine nog heel erg bedankt voor je hulp, je hebt me deze dag heel erg geholpen met alles.

Annalies was de eerste die kwam, mooi op tijd en tussen half 11 en 11 uur was bijna iedereen gearriveerd. Een mooi stel vrouwen bij elkaar die allemaal prettig gestoord zijn van bordeuren.


Ik heb een foto geplaatst van alle mooie cadeautjes die ik heb gekregen, echt heel erg leuk. Ik heb een ieder dan ook hartelijk bedankt, alleen heb ik een Winnie de Pooh gekregen en ik weet niet van wie, via deze weg wil ik dat meije nog graag bedanken, heel erg leuk. Bij de foto van het cadeautje van Marion F heb ik de achterkant laten zien maar aan de voorkant zit een stukje stof op het naaldenboekje met een heel mooi paars schaartje. Verder waren er nog bloemen en bonbons, maar die staan niet op de foto.

Na de koffie-thee met cake heeft Marion F ons een mini workshop gegeven van hoe te borduren met verloopzijde en ik borduur al heel wat jaren maar dit had ik niet kunen bedenken. Heel handig Marion bedankt voor de uitleg, ik hoop dat de foto's die ik plaats op de goede plek komen.

Sabine van Naald en Draad had mij vrijdag gebeld met de vraag of ik iedereen een streng Moncai silk uit haar naam cadeau wilde doen en dat wilde ik zelfs erg graag. Sabine namens iedereen nog bedankt hiervoor.

Van Marion kregen we allemaal een pakketje met een patroon en stof om een door haar ontworpen madala te maken, deze ga ik zeker maken met moncai silk. Maar eerst moet ik andere dingen doen.

Rond 13.00 uur zijn we aan de soep gegaan en die viel in goede aarde, ik had een rundvlees-groentesoep en een champignonsoep die gretig aftrek vond, er werd me om het recept gevraagt en ik zal het hier even neerzetten. Dit is een recept van 1 liter ik had 5 liter gemaakt.

250 gram champigons
1 ui
2 boullionblokken bospaddestoelen AH
125 ml slagroom of koksroom
peterselie en iets maizena

Ui in stukjes snijden en in een soeppan aanfruiten, mag niet bruin worden, de kleingemaakte champignons erbij doen en op een zacht vuur 5 minuten meewarmen, room erbij en wee 5 minuten mee warmen, dan de bouillion erbij en vuur hoger, takjes peterselie fijn hakken. Als het tegen de kook aan is een beetje maizena met water aanmaken en erdoor roeren, dan de peterselie erbij en klaar is de soep. Smakelijk eten.

Na het eten was Marion weer druk bezig met mini workshops, ze heeft de dames die dit niet kenden voorgedaan hoe je een biscornu in elkaar zet met stiksteekje en ook hoe een koordje te draaien met behulp van een schaartje, ook super gemakkelijk.

Het was rond half 3 dat Ine en ik met foute en goed drankjes rondgingen, jullie snappen natuurlijk wel dat ik het blad met de foute drankjes had en Ine de goede drankjes, maar we zijn alles kwijtgeraakt, nog wat schaaltjes met pinda's erbij en de dag kon niet kapot. We zijn ook nog even aan het ruilen geweest, alleen mag ik van mezelf even niets meer aanschaffen, dus ik heb alleen maar spulletjes verkocht en dan voornamelijk breigarens.

Rond 3 uur scheen de zon en zijn we naar buiten gegaan voor een groepsfoto, Trudie - Katharina en Ine waren al naar huis, die hadden ook andere verplichtingen en Miriam -Mijna - Wilhelmina M en Birgit willen niet op internet staan. Deze wens word gerespecteerd dus die staan er niet bij op. Vab links naar rechts:
Jaqcuelien Bloem - Joke B - Hennie 60 - Elly - Marga - Erica - Maggie - Annalies
Daarvoor Joze - Marion F - Cath.

Erica ging rond 4 uur weer weg en die heeft Jaqcuelien en Marga meegenomen naar het station. Vlak daarna gingen Hennie 60 en Mijna weg. Maggie is met Miriam meegereden en Birgit ging gelijk, ik had nog even een discussie met Birgit betreffende de auto die ze bij zich had. Ik zei tegen haar laat die maar staan en pak de mijne maar mee, dat wilde ze niet. Jammer voor mij, de rest is lekker blijven hangen we hebben nog een wijntje gedronken en de pannen soep weer warmgemaakt. Rond 6 uur heeft Huub Marion F en WIlhelmina M naar de trein gebracht en heb ik Cath en Joke B uitgebreid uit staan zwaaien.

Al met al een vreselijke leuke dag en ik wil alle meisjes die zijn geweest heel erg bedanken, want mede door jullie is deze dag weer een succes geworden. Wat ikzelf erg leuk vond was de nieuwe gezichten Hennie 60 - Erica - Maggie en Trudie, voor mij 2 nieuwe gezichten 2 kende ik al. Natuurlijk hebben we Geke en Silvia erg gemist, heel jammer dat jullie er niet bij waren.

Ja en Geke heeft zichzelf net al ingeschreven voor volgend jaar, ja meisjes ik ga hem volgend jaar weer organiseren en hoop dan weer nieuwe gezichten erbij te zien.Ik denk dat het weer eind maart word, dan kan bijna iedereen anders zit je weer met vakantie's. De kamer is dan wel helemaal veranderd en dan kunnen er wel weer 2 extra bij.

Het is een heel verslag geworden en ik hoop dat het een beetje te volgen is.


MEISJES BEDANKT EN ALLEMAAL TOT VOLGEND JAAR

4 opmerkingen:

Marion zei

Joze, wat heb je er een mooi verslag van gemaakt en wat zijn de foto's geweldig leuk geworden.
Ik heb een geweldige dag gehad en loop vandaag nog helemaal met mijn gedachten bij gisteren.
Joze ik geloof dat ik je al 10x bedankt heb maar bij deze doe ik het toch nog maar voor de 11e x.

Knuf Marion

Cath zei

Hoi Joze en Huub

nogmaals dank voor de fijne dag...
vroeg van huis en laat thuis..uurtje of 22pm...
Vandaag een bezoek gebracht bij Geke, samen met Joke B.. Geke vond he tjammer dat ze er niet bij kon zijn.
Dat arme kind kan wel een steek vooruit, maar geen voet..
De foto's zijn leuk...
fijne dag...
groeten Cath

Elza zei

Joze het ziet er heel erg gezellig uit.
Leuke spulletjes gekregen en wie weet volgend jaar .
Groetjes ELza.

Riet zei

Hoi Joze, bedankt voor je berichtje. Ik kan weer een beetje typen maar het is me wel een beetje tegengevallen. Nu probeer ik heel voorzichtig dingen met mijn rechterhand te doen maar borduren zit er nog niet in.
Wat leuk om alle foto's te zien van je geslaagde borduurdag. Ik hoop dat ik volgend jaar weer kan en mag komen, ik heb aan jullie gedacht.
Alvast hele fijne paasdagen!
Lieve groetjes Riet

Nieuwe kamer

Nieuwe kamer
Is die mooi of is die niet mooi, dit is het dus geworden. Dit is mijn nieuwe kamertje en ik ben er erg blij mee, als de kleinkinderen er zijn mogen zij er ook spelen er staat een poppenhuis en tv met dvd speler voor hun, sinds kort ook een wii, met voor mij een Fit programma en voor de kleinkinderen een spelletjes programma.
Powered By Blogger